Ja då har man packat klart väskan är är redo att ge sig ut på uv-läger en vecka.

Själva packningen började med att jag ska försöka få ner det nya självuppblåsbara liggunderlaget i sin påse igen. Hur mycket luft jag än pressar ur så går den bara inte i. Det slutar med att sömen spricker ner på halva påsen så ger upp det och tänker att jag struntar o påsen då och tar den löst. Sen ska jag hitta den "vanliga! liggunderlaget med. Jag tycker det ligger jättebra uppe på hatthyllan så där brukar det få ligga. Tyvärr är inte mamma lika förtjust i denna placering så hon har lagt det någon annanstan.... Efter att ha sprungit runt och letat i varje liten vrå i huset och ute på gården ringer mamma tillslut. Då ligger det tydligen i det allra skitigaste lilla hus som jag inte brytt mig om att leta i för vi aldrig använder det ändå. Så nu har man efter flera timmars letande också fått skura liggunderlag *suck*
När jag började trycka väskan med packningen och sakerna till spårningen och guldruschen insåg jag att jag MAX får plats med 2 personers packning till.
Nu ska jag njuta av så simpla saker som mat lagad på elspis, en varm dusch och att sova en sista natt i en mjuk och varm säng

Kommentera

Publiceras ej