Tjollahopp!
Nu sitter jag här i min ensamhet, uttråkad och känner ett stort behov av att vara lite social. Näsan är så där lite härligt halvtäppt. Har haft ett långt och skönt påsklov sen jag skrev sist. Har inte gjort så mkt men ändå, haft det lugnt och skönt. Efter 2 dagar hade jag så grymt mkt energi. Kände ett stort behov av att prata men orkade inte ta tag idet:P Blev aldrig att jag började måla i boa. Mamma tyckte inte vi/jag skulle dra igång nått nytt projekt när pappa haft en period nu som han inte mått helt bra. Onsdagen flög jag typ bara fram och tillbaka. Pappa plockade upp mig vid E4:an och jag åkte med i lastbilen till Ulvstorp där jag hämtade bilen. Åkte hem tog en snabb dusch och slängde snabbt i mig lite mat. Sen åkte jag till Eurostorp för att sen åka vidare till Karlstad. En minibuss last på 9 glada HV-suportrar tog det första stoppet  på Ryforsgodisfabriksförsäljning (eller vad man nu kallar det). Nästa blev på McDonlalds i Kristinehamn, vi ville köpa Hv-målet men det hade de inte :O. Tyvärr så förlorade Hv och årets SM-guld gick till Färjestaden. Ingen av oss var speciellt förvånade så vi tog det inte så hårt, alla utan Markus iaf. Halvsov hela vägen hem.
Torsdagen sov jag ganska länge och sen var jag hos Ida och grillade på kvällen.
Långfredagen var vi (och typ alla andra) i Kungsporten på tredagars. Kul, träffade på kusin Louise och kusin Anna, längesen jag såg dem båda. Kvällen bestod av ett möte och sen en konsert som jag aldrig var på. Var så mkt folk när vi skulle fika så jag och några till drog till Max och åt ist. Sen tillbaka och satt i fiket och tjötade hela kvällen lång.
Påskafton: Letade påskägg i trädgården och på kvällen bar det även denna afton in till Kungsporten. Möte och gratiskonsert. Var så trött att jag inte riktigt orkade engagera mig och dansa. Men bandet var iaf hyfsat bra.
Påskdagen hände inte så mkt.  Var i Lekeryd och åt glass en sväng på kvällen.
Annandagpåsk blev en riktig slappdag. Pluggade lite psykologi men i övrigt gjorde jag inte mkt.

Sen var det bara back to school.
I tisdags gjorde jag och Sandra en inpuls grej. Vi anmälde oss till högskolan. Sökte biomedicinsk analytiker (den som inte vet vad det är eller innebär kan läsa om det i dagens JP) som första och sjuksköterska som andra. Vet inte varför jag sökte det sista men ändå. För Sandras del blev det lärare. Rätt kul för båda två är så sjukt skoltrötta och vill absolut inte plugga i höst, ändå sökte vi bland de första av kompisarna. Utan Sandra tror jag inte att jag skulle palla skolan just nu. Är ganska bra på att tagga varandra.
Idag har jag varit hos mormor och dumpat balklänningen på henne, så snart passar den mig =D
Känns verkligen som att studenten närmar sig nu. Bara 56 dagar kvar nu =D Vill åka iväg nån stans och köpa studentklänning. Får se om jag får med mig nån.

Nu ska jag återgå till nått...får se vad det blir.

Over and out!

Kommentera

Publiceras ej