Hejsan!
Var nog ett tagsen jag skrev här senast. Blir bara mer och mer sällan. Eftersom jag inte orkat kolla när jag skrev sist så har jag ingen koll på vad som hänt sen sist, om det nu har hänt nått kul som är värt att berätta. Men vi har iaf börjat repetera inför nationella i fysik B. Det provet ligger v.19 och om vi ska hinna repetera alla kapitel så måste vi räkna 5 kapitel på 2 veckor, enligt en väldigt fin planering som jag och sandra har satt ihop åt oss 2. Sören vår lärare var riktigt nöjd över att vi lyckades med en planering. Tror inte han litar på att vi kommer orka plugga nått till provet:P Det är väl vad som hänt på skolfronten tror jag. Eller nej, nu har vi gjort 2 ECDL test dom vi bara har chansat och sagt att vi klarar det nog i slutet av en lektion. Klarade båda 2 (Excel databas och powerpoint). Har satt igång med redigeringen av projektfilmen på allvar. Har insett att det inte är så mkt tid kvar och att vi faktist måste hinna skriva rapporten med samtidigt som det är en massa annat i skolan. Idag på kemin tröttnade vi på uppgifterna så vi (Sandra, Johanna och Carro) fick lyssna på 2 nya låtar Pelle har gjort. Sen pratade vi om litte dittan och dattan med honom. Bl.a. vad vi skulle välja för linje om vi var tvungna att gå gymnasiet en gång till. Jag håller hårt fast vid att jag inte skulle gå natur kemi en gång till. Jag är stolt och glad över att jag har gjort och klarat av det men jag skulle aldrig göra om det. Sen sa Pelle även att C-klassen inte är så bra som Birgitta alltid säger till oss. Visst de har väl de smartaste eleverna men samtidigt har de även de som har det lite svårare och som får kämpa mkt för att klara av NV. Våran klass är väl mer mittimellan. Vi presterar aldrig de bästa resultatet men det är större procent som får högre betyg i vår klass.

I helgen som gick har jag gjort följande:
I fredags var jag på tonår i ä-ryd och gjorde klart kudden till försäljningen. Blev riktigt nöjd med den. Åkte hem tidigt och sov. Kände att jag behövde det.
I lördags var jag på hockey. Var så roligt. Speciellt att Hv vann och där med gick vidare till final. På kvällen åkte vi ett gäng till Värne på nattmöte.Nästan hela vägen till Värne satt jag och Jonatan och pratade om lärare på ED, eftersom han också har gått kemi där. Riktigt roligt. Åkte hem bland de första men kände ändå att det blev sent nog.  När jag kom hem kunde jag bara inte somna. Låg och tittade på kl länge. Sen tillslut så var kl nästan 2 så jag bestämde mig för att vara vaken en stund till för att se när den stälde om sig till sommartid (har en radiokontrollerad väckarklocka). Den blev iaf aldrig 2 utan hoppade direkt till 3.
I söndags var jag helt jätteseg. Gjorde typ inget. Försökte plugga samhällskunskap men jag orkade verkligen inte.

Nu ska jag snart blunda några timmar.
Har sovmorgon till 13.45 imon, fast jag ska träffa Sandra i skolan 12.00. Då ska vi först gå och äta och sen redigera film. Bra uppladdning inför det hemska samhällsprovet va:P

Natti natti!

Kommentera

Publiceras ej